terça-feira, 30 de março de 2010

The Commander

I´ve been studying about art of caricature...Recently, I accessed some Tom Richmond´s tutorials. Tom is a talented caricaturist and cartoonist from USA. These tutorials are very interesting and I could learn much more. Thus, I decided to practice this knowledge. I´m preparing a new artwork for a contest...Mr. Fidel Castro, the commander, will be part of this art. According to Tom, a good caricature must to have: likeness, exaggerate and a statement...I hope that the result in this quick sketch has been good.
Eu tenho estudado um pouco a arte da caricatura...Recentemente, eu tive acesso a alguns tutoriais de Tom Richmond. Tom é um talentoso caricaturista e cartunista dos Estados Unidos. Esses tutoriais são muito interessantes e eu pude aprender muito com eles. Assim, eu decidi praticar esse conhecimento. Eu estou preparando uma nova carica para um salão...O Sr. Fidel Castro, o comandante, será parte dessa arte. De acordo com Tom, uma boa caricatura deve ter: semelhança, exagero e uma indicação...Eu espero que o resultado nesse rápido esboço tenha sido bom.

Nenhum comentário: